Kickboxing

kickboxing -Giannis Kakarakis

 

 Για να βρίσκεστε στη συγκεκριμένη σελίδα είναι προφανές ότι έχετε κάποιες απορίες ή θέλετε περισσότερη πληροφόρηση για το τι είναι αυτό που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Πρώτα από όλα και πάνω από όλα αξίζει τον κόπο κάποιος να διαβάσει το βιογραφικό ενός δασκάλου, τον «δάσκαλο των πρωταθλητών» Γιάννη Κακαράκη που διδάσκει ο ίδιος (και όχι μαθητής του). Για τους μυημένους στο χώρο μόνο το όνομα είναι αρκετό. Για αυτούς που ξεκινάνε τώρα, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι σημαίνει να ξεκινάς πάνω σε στέρεες βάσεις, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα στο μέλλον, να σε μαθαίνει από την αρχή ο άνθρωπος που έχει προπονήσει τον Μιχάλη Ζαμπίδη οδηγώντας τον στις επιτυχίες της μεγάλης του καριέρας και πολλών άλλων (θα γράφαμε μέχρι αύριο).

Το μυστικό της επιτυχίας κατά αυτόν (Γιάννη Κακαράκη); Προπόνηση, προπόνηση, προπόνηση.

Άλλη μια παράμετρος είναι το μέγεθος (συμφωνούμε ότι δεν είναι το παν) αλλά όπως και να το κάνουμε είναι διαφορετικό να κανείς προπόνηση σε 70 τ.μ. Και άλλο σε 1000 τ.μ. Με τρία ring και εξοπλισμό που λίγοι διαθέτουν.

Καθαριότητα, ο χώρος καθαρίζεται από συνεργείο καθαρισμού καθημερινά. Έξι ημέρες την εβδομάδα σκουπίζεται σφουγγαρίζεται απολυμαίνεται το τατάμι και οι τουαλέτες.

Μια ομάδα, μια παρέα, μια οικογένεια. Ακούγεται «too much» αλλά μόνο αν ζήσεις αυτό το μοναδικό κλίμα για το χώρο των μαχητικών αθλημάτων θα το καταλάβεις. Δεν είναι υπερβολή αλλά μετά το Δάσκαλο όλοι οι υπόλοιποι είναι εν δυνάμει με τη σειρά τους, τόσο δάσκαλοι όσο και μαθητές. Στη αρχή μαθαίνεις από όλους στην πορεία μαθαίνεις από τους πιο έμπειρους ενώ μπορείς πλέον να δείχνεις στους πιο νέους από σένα. Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσονται δεσμοί όχι μόνο συναθλητών αλλά φίλων, που σέβεται ο καθένας την προσπάθεια του άλλου.

Έτσι σε αυτό το κλίμα «κολλάνε» οποίοι ψάχνουν για αυτό. Για αυτούς που θέλουν κάτι άλλο, είναι σίγουρο ότι δεν τους κάνουμε και δε μας κάνουν.

Πάμε τώρα να λύσουμε απορίες.

Πως γίνεται η προπόνηση.

Τρία τμήματα παιδικό-ενηλίκων-αγωνιστικό. Σε οποίο τμήμα και αν είσαι βάση της ηλικίας ή της εμπειρίας και των απαιτήσεων σου, η προπόνηση έχει την ίδια φιλοσοφία. Ζέσταμα, τόσο πλήρες και τόσο απαιτητικό που για κάποιον άλλον θα μπορούσε από μόνο του, να αποτελεί ένα μοναδικό προγράμματος ενδυνάμωσης και βελτίωσης της φυσικής του κατάστασης.  Ακολουθεί το κυρίως μέρος της προπόνησης με τεχνικές και ζευγάρια που εναλλάσσονται μεταξύ τους και τέλος διατάσεις-κοιλιακοί. Σε όλα τα τμήματα εκτός του αγωνιστικού δεν γίνονται sparring παρά μόνο αν ζητηθεί από τους ίδιους τους αθλούμενους και αφού ο δάσκαλος κρίνει ότι είναι σε κατάσταση να μπορούν ακίνδυνα να δοκιμάσουν.

Θέλω αλλά φοβάμαι.

Δεν είσαι ο μόνος-η. Το μόνο που έχεις να φοβηθείς είναι την εξάρτηση που μπορείς να αποκτήσεις. Κατά τα αλλά είναι σίγουρο ότι θα φτιάξεις την υγεία τη διάθεση και το σώμα σου χωρίς την παραμικρή πιθανότητα να αποκτήσεις ένα μαύρο μάτι. Άλλωστε η επαφή (sparring) δεν είναι δυνατή σε κανένα τμήμα. Εξαιρείται το αγωνιστικό τμήμα και τα παιδιά που έχουν επιλέξει να συμμετάσχουν σε αγώνες.

Θέλω αλλά ντρέπομαι (έχω κιλά, είμαι αγύμναστος).

Είσαι ένας από όλους αυτούς που θα δεις στο τμήμα που θα κανείς προπόνηση. Όλοι κάπως έτσι ξεκίνησαν. Όλοι με τις φοβίες τους τις ντροπές τους τις αναστολές τους. Άλλοι με πολλά κιλά, άλλοι χωρίς καθόλου ανάσες, άλλοι χωρίς να έχουν δει πως είναι να ιδρώνεις σε ένα γυμναστήριο. Δες τους σήμερα... δεν ζούνε χωρίς αυτό ... μια παρέα ... και όπως οι παλιοί βοήθησαν αυτούς να μπουν στο κλίμα, είναι οι σειρά τους να βοηθήσουν εσένα. Άλλωστε δε χρειάζεται πολύ. Σε κανά δυο εβδομάδες και θα κάνετε παρέα και θα έχεις ξεψαρώσει εντελώς.

Θέλω αγώνες.

Εμείς να δεις ποσό θέλουμε να θέλεις να παίξεις. Αυτό όμως σημαίνει πολλά. Πρώτα από όλα θα παίξεις αφού πρώτα το θελήσεις και το ζητήσεις. Στη συνέχεια πρέπει να κρίνει ο Δάσκαλος ότι μπορείς (ξέρεις τόσο να επιτίθεσαι και να ακούς τη γωνία σου όσο και να αμύνεσαι). Ετσι ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις που μπορείς να χτυπήσεις. (σε περίπτωση που είσαι ανήλικος πρέπει να συμφωνούν και οι γονείς σου). Η ενασχόληση σου σε αγώνες προυποθέτει και αλλά πράγματα, έλεγχο του βάρους σου, προπονήσεις με το αγωνιστικό τμήμα sparring κα.

Είναι ιδανικό για αυτοάμυνα.

Κάτι που επίσης μας διαχωρίζει είναι ότι λέμε πάντα την αλήθεια. Αν ο στόχος σου είναι η δεξιότητες που θα αποκτήσεις στην αυτοάμυνα τότε μάλλον ετοιμάζεσαι να κάνεις λάθος επιλογή. Το kickboxing είναι άθλημα, είναι τρόπος εκγύμνασης ακόμα και τρόπος διασκέδασης. Στη ενασχόληση σου με το kick θα δεις απίστευτα γρήγορα αποτελέσματα στο σώμα σου στην αντοχή σου ακόμα και στη ψυχική σου ηρεμία. Ομως σε ότι έχει να κάνει με ρεαλιστές συνθήκες έξω από τα ring χωρίς κανόνες τότε ναι, η γνώση του kick βοηθάει αλλά δε φτάνει !!!

Kick boxing με απλά λόγια !!

Το kickboxing είναι στην πραγματικότητα ένα μαχητικό άθλημα που συνδυάζει πυγμαχία και λακτίσματα και απευθύνεται σε άνδρες, γυναίκες, ακόμα και σε παιδιά. Τα τελευταία χρόνια, το kickboxing έχει εξελιχθεί τόσο σε ένα άθλημα συναγωνισμού, αλλά και ως μηχανισμός προπόνησης και αυτοάμυνας. Ανεξάρτητα από το τι θα σας ωθήσει σε αυτό, αυτή η δραστική μορφή άσκησης, μπορεί να ωφελήσει την υγεία και την ποιότητα ζωής σας με πολλούς και σημαντικούς τρόπους, καθώς γυμνάζει ουσιαστικά ολόκληρο το σώμα κινητοποιώντας πολλές αρθρώσεις και μεγάλες μυϊκές ομάδες. Ο συνδυασμός μάλιστα αεροβικής με kickboxing, το cardio kickboxing, αποτελεί μια πολλή καλή μορφή άσκησης και σε αντίθεση μάλιστα με το απλό kickboxing, το cardio kickboxing δεν απαιτεί εξοπλισμό. Ας δούμε όμως τα 8 σημαντικότερα οφέλη του kickboxing

1. Ανακουφίζει το στρες

Το kickboxing μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια τεχνική χαλάρωσης, καθώς απελευθερώνει την ορμόνη ενδορφίνη, την ορμόνη που μας κάνει να αισθανόμαστε καλά, ανακουφίζει από τον πόνο και βοηθά στη μείωση της κατάθλιψης. Ο αθλητής του kickboxing μπορεί να «αντικαταστήσει» το στρεσογόνο παράγοντα στο σάκο και να επιτεθεί με κλωτσιές ή γροθιές, ώστε να εκτονωθεί.

2. Βελτιώνει την στάση του σώματος

Tο kickboxing θα σας βοηθήσει να «χτίσετε» τους μυς του κορμού σας, αυτούς που βρίσκονται στην κοιλιά και χαμηλά στην πλάτη. Οι μύες του κορμού ανταποκρίνονται καλύτερα στις ασκήσεις που απαιτούν ελάχιστο φορτίο και παρατεταμένη ένταση. Στο kickboxing, οι μύες του κορμού εργάζονται συνεχώς. Οι κοιλιακοί δουλεύουν, ενώ στρίβετε το σώμα σας για να ρίξετε μια γροθιά, σηκώνετε το πόδι σας για να δώσετε μια κλωτσιά και κινείστε για να αλλάξετε κατεύθυνση. Όλα αυτά βοηθούν στη βελτίωση της ευελιξίας και της στάση σας.

3. Λειτουργεί ως μηχανισμός αυτοάμυνας
Όπως και άλλες πολεμικές τέχνες, ακόμη και το cardio kickboxing ή το kickboxing στο γυμναστήριο, μπορεί να βοηθήσει στην αυτοάμυνα. Οι γροθιές και οι κλωτσιές θα πρέπει να γίνονται με σωστή τεχνική και χρονοδιάγραμμα.

4. Βελτιώνει το συντονισμό μας
Αν δε μπορείτε να συντονιστείτε εύκολα (τα νευρικά ερεθίσματα από τον εγκέφαλο και την κίνηση των μελών του σώματος) και έχετε περιορισμένα αντανακλαστικά στη στάση του σώματός σας, τότε το kickboxing μπορεί να αποτελεί τη λύση. Βελτιώνει τα αντανακλαστικά του σώματός σας και προσφέρει συντονισμό.

5. Συμβάλλει στην ολοκληρωμένη άσκηση σώματος

Το ιδανικό είναι να κάνετε προπόνηση για ολόκληρο το σώμα, με αεροβικές ασκήσεις σε συνδυασμό με ασκήσεις αντοχής. Το kickboxing τα προσφέρει όλα. Κανένα μέρος του σώματος δεν εξαιρείται κατά την εκτέλεση αυτής της άσκησης. Με την ταυτόχρονη λειτουργία των μυών του κορμού, οι μύες των μηρών, των χεριών και των ποδιών, θα έχετε μια πλήρη προπόνηση.

6. Βελτιώνει την αντοχή και δυναμώνει την καρδιά

Το Cardio kickboxing, ωφελεί και την καρδιά. Οι κινήσεις που περιλαμβάνει, βοηθούν την καρδιά να αντλεί το αίμα πιο γρήγορα και έτσι την ενισχύουν, ενώ η αντοχή σας θα αρχίσει να αυξάνεται. Σε μακροπρόθεσμη βάση, βοηθά επίσης στον έλεγχο της πίεσης του αίματος. Το kickboxing έχει θετικό αντίκτυπο στο καρδιαγγειακό καθώς και στο αναπνευστικό σύστημα.

7. Βοηθά στην απώλεια βάρους
Όπως και άλλες μορφές άσκησης, το kickboxing «καίει» θερμίδες, τονώνει και χτίζει τους μυς και έτσι μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Ανάλογα με τον τύπο και την ένταση της άσκησης, ποικίλλει και ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνονται. Σύμφωνα με έρευνες, με το kickboxing μπορούμε να κάψουμε 350 με 450 θερμίδες σε μια ώρα, ή ακόμη περισσότερες αν συνδυάσουμε κινήσεις του πάνω και κάτω μέρους του σώματος. Το American College of Sports Medicine, προτείνει καρδιοαναπνευστική άσκηση, όπως το kickboxing για 30 λεπτά την ημέρα και πέντε ημέρες την εβδομάδα, για να πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα απώλειας βάρους.

8. Βελτιώνει την ισορροπία

Με τα γρήγορα στριφογυρίσματά του, το kickboxing μπορεί να βελτιώσει τη σταθερότητα και την ισορροπία σας. Καθώς μεγαλώνουμε, ο βηματισμός μας γίνεται λιγότερο ανάλαφρος και χάνουμε σιγά σιγά τη σταθερότητά μας. Τα ποσοστά πτώσης επίσης αυξάνονται με την ηλικία λόγω της μειωμένης σταθερότητας. Μια καλή ισορροπία, θα μας βοηθήσει να προλάβουμε προβλήματα στη σταθερότητά μας στο μέλλον, αλλά και στην πρόληψη καταγμάτων των οστών. Τέλος, μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το kickboxing είναι αποτελεσματικό στη βελτίωση της ισορροπίας και της βάδισης σε ασθενείς με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας.